fredag 7 december 2007

Tips

Nu ska det tippas! Får jag alla rätt här tänker jag kräva 10.000:- av Lasse Granqvist, som brukar säga att apan Ola tippar bättre än jag.

Aston Villa - Portsmouth. Två lag i bra form som inte vann senast. Villa är bra hemma. Jag tror på 3-1.

Chelsea - Sunderland. Jag chansar vilt på en säker etta här... Vad sägs om 3-1?

Man Utd - Derby. Kan nog också bli en hemmaseger. Jag säger 5-0.

Everton - Fulham. The Toffees är UEFA-cupplatsmässiga, The Cottagers är nedflyttningsmaterial. Dessutom är Fulham USLA på bortaplan. Det känns som 2-0.

Newcastle - Birmingham. Vad är det som händer med Newcastle, egentligen? Birmingham stärkta av tre poäng på White Hart Lane förra helgen. Det doftar 1-1 lång väg.

Reading - Liverpool. Det SKA vara klasskillnad. Det bör det vara. Det kommer det att vara. 0-2.

Där har ni lördagsresultaten, tippade på fredagen (mellan tejpande och målande i nya lägenheten). Ser ni någon i Fristads-hängselbyxor bredvid Lasse Granqvist och Patrick Walker i studion imorrn så är det jag.

En grej till, Helsingborg har slarvat bort Stuart Baxter och de kommer att slarva bort Henke Larsson. Hoppas att ni har läst Offside's text om varför det blivit så här. Min känsla är att HIF är Allsvenskans mest misskötta förening.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag ska gå på ditt tips o dela din eventuella rikedom!

Sen angående HIF så är det som Helsingborgsbo sorgligt att se hur den klubben sköts. Det är dessutom svårt att som supporter få en klar inblick i varför det sker då allting sköts internt. Jag tror det är Svin-Inge Fredin som har fått syfilis och blivit galen. Drivit bort finansiären Bengt och nu Baxter o snart Henke. Illa illa illa.

Unknown sa...

Liverpool gör fler än 2 mål på stackars Reading. Liverpool är det tråkigaste lag i hela världen att titta på, ändå gör dom 4 mål. 4-1

öjan sa...

Reading och Pool kryssar. Kvitt eller dubbelt med tröjan och daimen på det?