onsdag 26 december 2007

En midvinternattsdröm

En del drömmer om tåg som åker in i tunnlar eller att de faller handlöst och sånt där. Inatt drömde jag att Mikael Nilsson gör 1-0 för Sverige i EM-premiären mot Grekland. Sverige pressade på högerkanten och av någon anledning blev Micke Nilsson kvar lite för offensivt, så han tog en chansning och fortsatte sin press inåt banan där en klumpig mittback (oklart vem) fick bollen lite för långt ifrån sig, Nilsson hade farten uppe och kom före på bollen och stötte in den med en höger yttersida. Att det bara var en dröm blev dock uppenbart för mig lite senare i drömmen eftersom IFK Göteborgs Mattias Ranegie gjorde 2-0.

Minnesgoda läsare av den här bloggen kommer ihåg att foto-Jocke har nämnt orden "virrig" och "glömsk" om undertecknad. En gång gick jag ut på gatan utanför mitt hus klockan 05.25 på morgonen för att vänta på en taxi som skulle ta mig till Arlanda. Jag väntade och väntade i säkert en kvart innan jag ringde Taxi Stockholm och skällde ut dem för att taxin var så sen, det var bara det att jag aldrig hade ringt dem i förstaläget. Jag hade bara gått ut och ställt mig på gatan och väntat.

Nåväl, det jag skulle komma till apropå virrigheten är att jag nu har tappat bort min kostym. Den hänger inte i någon av våra tre garderober, och den ligger knappast på vinden eftersom jag använde den så sent som i lördags. Hur tappar man bort en kostym!?

Inga kommentarer: