torsdag 27 december 2007

4-4 och domaridéer

Många har sagt att matchen mellan Chelsea och Aston Villa innehöll ALLT som en match kan tänkas behöva innehålla, och det är nästan sant. Det enda jag saknade var ett riktigt drömmål! Visst, Shevchenkos 2-2 var snyggt, Alex balja var inte heller dålig och Laursens kasse var finfin, men inget av dem var ett RIKTIGT drömmål... Synd att klaga, dock.

Jag är trött på en sak, nämligen att det jublas och firas i flera minuter efter att ett lag har gjort mål. Jag skulle vilja ha det som i handboll - sätt igång en klocka direkt när bollen går i mål och när 30 sekunder har gått så får det andra laget sätta igång matchen igen!

Varför har förresten inte domarna några små snören med längden 9,15 meter med sig på planen? Svinenkelt att lägga ut och inga diskussioner efteråt.

Mera domaridéer: Varför finns det inte ett tredje kort? Ett blått kort som spelarna får vid spelförstörande moment och som de straffas för efter matchen. Som det är nu får du samma straff (gult kort) för en rejäl kapning som för att du står för nära bollen. Det måste också ändras.

Jag har också förslag till det svenska fotbollförbundet: testa lite såna här grejer i Svenska Cupen så får den lite uppmärksamhet. Strunta däremot i målgörarintervjuer mitt i matchen...

Inga kommentarer: