söndag 25 november 2007

Lördagssummering

Newcastle är bäst av lagen i nordöst, och det säger mer om Middlesbrough och Sunderland än om Newcastle. Matchen mot Liverpool var helt och hållet en uppvisning i hur det ser ut när alla elva i ett lag är ointresserade av att spela fotboll. Newcastles försvar är lika närvarande som Costa Ricas militär.

Derby åker ur, det har jag skrivit sen säsongen började. Igår förlorade de mot Chelseas B-lag, som inte alls är lika underhållande och offensivt som Avram Grant säger. Abramovich kräver väl skojig fotboll, så då får Grant säga att de spelar jätteskojigt, även om de inte gör det.

Boltons seger mot Man Utd såg jag inte komma. Inte ens nästan. En av säsongens största skrällar.

Mellberg målskytt för Aston Villa! Säsongens första svenskmål i England är ett faktum. Vem som blir näste svenske målskytt är glasklart - Sebastian Larsson.

Man City är roliga att se, men de har ju in-i-helvete med tur också. Två chanser på övertid igår, och den ena satt. Bra av Stephen Ireland och Man City, men uselt av Reading. Tror att jag ska få Fjellis att ta med de chanserna som "Veckans sista minuten-erbjudanden" i hans lista. Varför täppte de inte till?

Everton är bra, och två av mina absoluta favoriter i Premier League spelar där. Mikel Arteta och Tim Cahill. 7-1 var kanske lite i överkant, Roy Keane får sparken snart. Det bör hans kollega i Middlesbrough också få, vilket jag har propagerat för hur länge som helst.

Inga kommentarer: