måndag 29 oktober 2007

I predict a riot

Direkt efter slutsignalen på Ullevi igår satte jag fart mot Bengt Andersson, som vi bestämt skulle bli den förste vi intervjuade som Svensk Mästare 2007. Det gick sådär... Jag hade lågskor på mig och halkade omkring som Bambi på hal is på Ullevis vattendränkta gräsmatta. Plötsligt blev sedan allt som en scen ur Braveheart, det rusade fram tusentals människor runt omkring mig och rätt var det var kände jag en rugbytackling som fick mig att knäa. När jag tittade upp stod där en salig IFK-supporter och tittade på mig och sa: "Döh, jag ÄLSKAR Hegerfors Lördag!!". Sen sprang han vidare mot Ölme. Märkligt.

En annan skojig historia var att vår studioman på plats igår fick ett oväntat samtal mitt under matchen från Per-Johan Axelsson i Boston Bruins. Han ville bara att studiomannen skulle hålla upp mobilen så att "Pebben" kunde få ta del av stämningen på Ullevi...

2 kommentarer:

stevvan sa...

Äntligen! Det var på tiden att Blåvitt tog tillbaka sin tron!
En liten fundering. Heter det inte studioman?
Eller har ni både studiemän (=studenter eller kanske praktikanter?) och studiomän?
Så tycks det iaf i inlägget...

Jonas Dahlquist sa...

Helt rätt, Stevvan - slarvigt skrivet av mig. Ändrat nu.