måndag 29 oktober 2007

Blåvit gryning

Det blev aldrig någon riktig spänning igår, Tomas Olssons 1-0-mål kom allt för tidigt för att det någonsin skulle bli riktigt nervöst på Ullevi. Trelleborg borde nästan bli tvångsnedflyttade för sitt usla försvarsspel.

Det enda jag med säkerhet kan säga är att det var blött. Jag såg (den alltid lika eminente) Mats Olsson i SVT:s morgonsoffa idag och han sa att vädret i Götebórg var bland det värsta han varit med om. Det skriver jag under på när som helst. Efter slutsignalen på Ullevi stod jag i TV-bussen i en halvtimme, vi åkte taxi till Landvetter, flög till Arlanda, taxi hem därifrån, och när jag vaknade imorse så var min jacka fortfarande blöt...

Nåväl - IFK värdiga mästare hur som helst. 14 raka matcher utan förlust och förhållandevis bensäkra mot de sämre lagen under säsongen (till skillnad mot Djurgården).

Inga kommentarer: