onsdag 3 oktober 2007

Glömde nästan en sak...

...mitt i allt det här mediatuppfäktandet: Jag gillar ju Runheim som programledare. Hans utfrågning av hockeyförbundets ordförande under VM i Ryssland var ju briljant! Däremot är jag fortfarande lite tveksam till hans krönikor.

När vi ändå är inne på ämnet - skriver någon en krönika på det sättet som Claes Runheim gjorde så tror jag att den personen räknar med att det blir lite fart på folk runt omkring. Han kanske gör det för att mindre kända kollegor som jag ska få komma i tidningen?

Idag träffade jag och foto-Jocke både Andreas Granqvist (i Manchester) och Sebastian Larsson (i Birmingham). En hel del snack om landslaget, förstås - men också mycket om allt det där "andra" runt omkring som alla säger är så viktigt. Båda verkade trivas utmärkt i sina respektive klubbar och städer. Vore kul att få se dem i skarpt läge, men Lars Lagerbäck är inte känd som någon gambler (nu tog jag inte i) så det blir nog noll speltid för båda två. Det är dock inte konstigt. EM-platsen ska vara säkrad först, sen kan EM-truppen börja ta form.

Inga kommentarer: