tisdag 23 oktober 2007

"Det BÄSTA jag har sett"...

Nyss vann ett rödvitt Londonlag över ett rödvitt Praglag med 7-0 på Emirates Stadium. Det var bland det värsta jag har sett i mitt fotbollsliv. Det är ganska ofta som journalister/kommentatorer gödslar med omdömen av just den sorten, men i mitt fall och just den här gången känns det helt rätt att slå på storklockan så den dönar. Det spel Arsenal presterade ikväll var bortom det fantastiska...

Många irriterar sig på att TV-experter ofta hyllar Arsenal för sitt sätt att spela, men om de tittar på kvällens match så förstår de varför. Det är lite vackrare, lite bättre, lite elegantare. Ungefär som Penelope Cruz.

Därmed inte sagt att jag älskar Arsenal som klubb - jag är tillräckligt gammal för att minnas "Boring, boring Arsenal" under George Graham, men just nu är de bäst. Tycker du annorlunda så har du fel.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Jonas, har precis börjat att läsa din blogg och jag måste säga att jag gillar den skarpt. När jag läser vad du skriver om Arsenal just nu så blir jag varm inombords. Man kan inte annat än njuta av det spelet de presterar Hela anfallet till Fabregas andra ocg Bendtners mål är fotbolsporr.