måndag 3 september 2007

Mål i debuten...

Precis som jag skrev om Zat Knights och Yakubu Aiyegbenis måldebuter i helgen var det likadant ikväll:

Abgar Barsom avgjorde för Örebro.

Rene Makondele tröstmålade för Helsingborg.

Sen gjorde ju Quirinho mål, och det var också en sorts debut. Ikväll så sprang han nämligen ordentligt för första gången. DIF:s hjälte på Olympia var dock Pa Dembo Tourray, som var fem plus, getingar eller vad ni vill.

AIK vann rättvist, jag känner på mig att min gamle kollega "Rit-Ola" (han är ganska trött på att kallas för det) är ganska nöjd med sina argentinare.

...och vad var det som hände på Strömvallen? En bicykleta av Mathias Svensson i krysset!!? Kan inte bestämma mig för vad som var mest osannolikt - Svenssons cykelspark eller Quirinhos två baljor. Snart spelar väl Tobias Grahn i landslaget också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"DIF:s hjälte på Olympia var dock Pa Dembo Tourray."

Hrhmm... Nån annan som var bra som vanligt också kanske?

Anonym sa...

vad betyder det?

Jonas Dahlquist sa...

Kommentar nummer ett är nog från en herre som är lik DIF:s nummer 8 (Jan Tauer) som finns avbildad i "Samma mamma" för ett par veckor sen...