måndag 3 september 2007

Ett "Allsvenskt" lag

Att göra ett drömlag från Allsvenskan är inte skitsvårt, men om man sätter lite begränsningar på vilka man får ta ut så blir det svårare och roligare - alltså gör jag det.

11 spelare, en reserv, en tränare, en assisterande, alla från olika Allsvenska lag.

1. Pa Dembo Tourray - DJURGÅRDEN
-----
2. David Johansson - HAMMARBY
3. Joel Riddez - ÖREBRO
4. Andreas Augustsson - ELFSBORG
5. Anders Andersson - MALMÖ FF
-----
6. Henrik Rydström - KALMAR
7. Bobbie Friberg da Cruz - GAIS
8. Niklas Alexandersson - IFK GÖTEBORG
-----
9. Wilton Figueiredo - AIK
-----
10. Johan Oremo - GEFLE
11. Henrik Larsson - HELSINGBORG

Reserv: Olof Guterstam - BP
Tränare: Janne Andersson - HALMSTAD
Assisterande: Conny Karlsson - TRELLEBORG

Det är svårare än man tror att göra på detta viset. Om någon hittar på ett bättre lag än mitt så vinner den personen en weekendresa till London för två personer inkl. matchbiljetter till en PL-match.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Here you go, byatch:

Mattias Hugosson, Gefle

David Johansson, Hammarby
Patrik Rosengren, Kalmar
Markus Johanneson, Djurgården
Jon Persson, BP

Ivan Obolo, AIK
Daniel Andersson, Malmö
Anders Svensson, Elfsborg
Niclas Alexanderson, Göteborg

Henrik Larsson, Helsingborg
Dusan Djuric, Halmstad

/DoktorBobby

Jonas Dahlquist sa...

...och var är reserven, tränaren och hans assisterande? Du får ta från Trelleborg, Örebro och GAIS. Det spelar i.o.f.s ingen roll - mitt lag tar det där hur enkelt som helst.

Anonym sa...

Reserv: Lars Larsen, Örebro
Tränare: Roland Nilsson, GAIS
Ass: Benny Mårtensson, Trelleborg

Om du har biljetterna som E-ticket är det bara att du mejlar mig dom. Du hittar min adress på vår sajt: www.dinteknik.se

Tack.

Jonas Dahlquist sa...

Tyvärr - mitt lag var mycket bättre. Du förlorade.

Anonym sa...

Jonas, this is Rafael Benitez writing. I have evaluated Roberts and your teams, and find Roberts is the best one.

So, send him the tickets ASAP, please.

Cheers

/Raffi

Anonym sa...

Våga vara ärlig nu.....

Pa Dembo - DIF

Jonathan Hellström - Gefle
Anders Andersson - Malmö
Patrik Larsson - HBK
Patrik Haginge - ÖSK

Tobias Hysen - IFK
Lolo Chanko - Hammarby
Anders Svensson - Elfsborg
Patrik Ingelsten - Kalmar

Ivan Obolo - AIK
Henrik Larsson - Helsingborg

Tränare Roland Nilsson - GAIS
ass. Conny Karlsson - TFF
Reserv Olof Guterstam - BP

Jonas Dahlquist sa...

Jag är ledsen, men mina gubbar pissar på dina.

Anonym sa...

Pa Dembo Tourray, DJURGÅRDEN

----

TOMAS ZVIRGDAUSKAS, HALMSTADS BK

ANDREAS AUGUSTSSON, IF ELFSBORG

TONI KUIVASTO, DJURGÅRDENS IF

----

ERKAN ZENGIN, HAMMARBY IF

DANIEL ANDERSSON, MALMÖ FF

ABGAR BARSOM, ÖREBRO SK

NICLAS ALEXANDERSSON, IFK GÖTEBORG

----

JOHAN OREMO, GEFLE IF

HENRIK LARSSON, HELSINGBORGS IF

WILTON FIGUEIREDO, AIK


Res : OLOF GUTERSTAM, IF BROMMAPOJKARNA

Trännare : JANNE ANDERSSON, HALMSTAD

Asstrännare : Conny Kaarlsson, TRELLEBORG



// sam

Anonym sa...

Här har du mitt lag:

1. Pa Dembo Tourray - DJURGÅRDEN
-----
2. David Johansson - HAMMARBY
3. Joel Riddez - ÖREBRO
4. Andreas Augustsson – ELFSBORG
5. Anders Andersson - MALMÖ FF
-----
6. Henrik Rydström - KALMAR
7. Niklas Alexandersson - IFK GÖTEBORG
8. Magnus Arvidsson - HALMSTAD
-----
9. Wilton Figueiredo - AIK
-----
10. Johan Oremo - GEFLE
11. Henrik Larsson - HELSINGBORG

Reserv: Olof Guterstam - BP
Tränare: Roland Nilsson - GAIS
Assisterande: Conny Karlsson – TRELLEBORG

Arvidsson tillsammans med Alexandersson som kreatörer på mitten, fyllda med rutin. Kan inte bli fel!

Jonas Dahlquist sa...

Sam: Dembo och Kuivasto känns som för mycket Djurgården...

Nej, mitt lag leder fortfarande.

Anonym sa...

det laget med arvidsson på mitten tycker jag verkar bättre!

Anonym sa...

Pa Dembo Tourray, DJURGÅRDEN

----

TOMAS ZVIRGDAUSKAS, HALMSTADS BK

ANDREAS AUGUSTSSON, IF ELFSBORG

JOEL RIDDEZ, ÖREBRO

----

ERKAN ZENGIN, HAMMARBY IF

DANIEL ANDERSSON, MALMÖ FF

DUSAN DJURIC, HALMSTADS BK

NICLAS ALEXANDERSSON, IFK GÖTEBORG

----

JOHAN OREMO, GEFLE IF

HENRIK LARSSON, HELSINGBORGS IF

WILTON FIGUEIREDO, AIK


Res : OLOF GUTERSTAM, IF BROMMAPOJKARNA

Trännare : ROLLE, GAIS

Asstrännare : Conny Kaarlsson, TRELLEBORG

Sådär nu har jag fixat det

// sam

Anonym sa...

sam du verkar trög?!

DUSAN DJURIC, HALMSTADS BK
TOMAS ZVIRGDAUSKAS, HALMSTADS BK

Anonym sa...

Här är mitt lag:

Björklund, BP

Vincentz, MFF
Rosengren, Kalmar

Johannesson, Djurgården
Riddez, Örebro

Alexandersson, IFK Göteborg
Chanko, Hammarby
Taco Svensson, Elfsborg
Djuric, Halmstad

Obolo, AIK
Larsson, Helsingborg

Coach: Roland Nilsson, GAIS
Assisterande: Conny Karlsson, Trelleborg
Avbytare: Oremo, Gefle.

Motivering: BP har visserligen släppt in mest mål i allsvenskan, men det beror knappast på Björklund som nu senast fick chansen igen och höll nollan mot allsvenskans målgladaste lag.

Mitt försvar kanske innehåller lite för många ledare, men jag gillar mixen av den kvickare och mer spelskicklige Johannesson tillsammans med Bagarn som nickar bort ALLT.
Vincentz är den jämnaste spelaren i Malmö och Riddez lagkapten i ÖSK.

Mitt mittfält krossar ditt. Funderade på att ge Eguren chansen , men Chanko tar defensivt ansvar och därmed får Svensson äntligen fria tyglar offensivt. Med tanke på mina något mer bakåtdragna ytterbackar så får även Alex och Djuric inrikta sig helt på anfallsfotbollen.

På topp saknar mitt lag kanske en riktigt kvick spelare, men om spelet skulle gå i stiltje så skickas Oremo in.

Som coach Sveriges näste förbundskapten assisterad av rutinerade Karlsson.

Tack för mig och för en strålande blogg!

Jonas Dahlquist sa...

Det är väldigt ofta som man hör att bottenlagen har målvakter som "räddar dem från större nederlag". Det är långt ifrån sant i alla fall. Björklund har varit bra i någon match här och där - men det finns minst 8 målisar som måste anses som bättre i Allsvenskan... Men det här laget (av Jacob) måste anses som näst bäst hittills.