tisdag 28 augusti 2007

Tre bra - tre dåliga 2007-08-28

TRE BRA:

1. Jose Mourinho - kolla i tabellen, men lyssna samtidigt på snacket runt Premier League. Det är Svennis hit, Sir Alex-kris dit, Torres-succe hit och Spursfiasko dit. Plötsligt är inte Mourinho det självklara samtalsämnet i ligan, men laget ser minst lika bra ut som förrförra säsongen. Impressive, indeed.
2. Nordöstra England - jag såg M'boro-Newcastle på TV i helgen och nu har jag bara ett mål med mina arbetsresor till England. Jag SKA till Riverside, St.James Park och Stadium of Light. Förr eller senare. Det är de arenor jag har kvar i Premier League.
3. Anders Wendin - pengabrorsan är Moneybrother igen och jag vill byta liv med honom.

TRE DÅLIGA:

1. Leksands värvningsansvarige - vissa uttryck går inte att översätta. Den här historien med Ed Belfour har "disaster written all over it". Den första skandalrubriken kommer inom en månad.
2. Urban Hammar - ÖSK:s nya tränare ser ut som om han är på husvagnssemester. TV4:s Fotbollsmåndag var verkligen inne på något igår. Kul att Ola Wenström var upprörd på riktigt! Jag håller med honom - det ser förjävligt ut. Hoppas ÖSK åker ur, bara på grund av detta. Avgå!
3. Stefan Holm - varför vill han se ut som Tom Hanks i Philadelphia?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur är väl ändå att rikspsykopaten Staffan Strand inte är med.

Han är väl om någon ett klockrent bevis på att mentalvården i Sverige ligger i ruiner....

Anonym sa...

Gör ett repotage om Ole Gunnar Solskjaer! A true legend!