lördag 4 augusti 2007

Sjuk jobbvecka...

Nu börjar slitet igen - efter en nätt 10-veckorssemester så börjar farandet till och från England för fjärde säsongen för mig. Foto-Jocke är mer rutinerad, jag tror det är hans sjätte säsong i England.

Det blir en hektisk första vecka: Morten Gamst Pedersen, Gary Speed, Fredrik Ljungberg och Andreas Isaksson ska vara klara för att intervjuas. Chippen verkar vara klar till 99% enligt Boltons alltid lika trevlige presskille Danny (en av få som jag litar på bland klubbarnas pressrepresentanter). Sen ska vi på en presskonferens med Svennis, förstås.

Kanske, kanske, kanske hinner jag klämma in en intervju med Andreas Granqvist också - han är lite bortglömd i Wigan, tycker jag. Det är inte omöjligt att han får speltid redan i inledningen.

En vecka kvar till nya Premier League-lördag... Den nya studion ser bra ut och det känns som att vi satsar grymt mycket mer den här säsongen - både pengar, tid och tankeverksamhet.

Ibland undrar jag om den bästa tiden på säsongen är ungefär nu - en vecka innan det har börjat. Då har man inte hunnit bli besviken än.

Det enda jag vill är hur som helst att Sheffield Utd snabbt vinner The Championship, så att jag får kommentera en match på Bramall Lane innan jag pensionerar mig.

Inga kommentarer: