tisdag 21 augusti 2007

Rob Styles

Enormt skönt att Rob Styles blir "avstängd" från att döma Premier League-matcher på ett tag. Jag har faktiskt intervjuat Styles i hans hem i Portsmouth, och visst var killen sådär jätteöversocialt supertrevlig som domare ofta är, men gör man misstag så gör man.

Jag hatar att alla domare står och ska lugna ner spelarna hela tiden. Jag fattar inte varför Styles inte gick fram till de klart övertända spelarna och skällde ut dem utav bara he-e? Gå fram och be dem hålla käften, lugna ner sig och hota med rött - då lugnar de nog också ner sig.

Det pedagogiska, lugna, pratet på mogna människors sätt fungerar ibland - och ibland inte. Vissa matcher måste domaren vara den argaste jävla bullterriern i hundgården, vilket det eviga exemplet Pierluigi Collina visste. Rob Styles var en Chihuahua i lördags.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså, Jonas, den här sidan är ju bra på riktigt! Jag blir nog återkommande läsare är jag rädd ...
/Elgen (en av dem)