torsdag 16 augusti 2007

Att ge och ta

I den här texten av Sveriges (självutnämnt) främste sport-TV-krönikör är jag med under rubriken "Sämst", eftersom jag tydligen är prao på Canal+. Kan inte tänka mig att det är Fjellström han skriver om.

När jag precis fått jobbet som reporter på Canal+, hösten 2002, hade jag varit jättekänslig för en sån kritik. Nu är det mest humor, men den här bloggen ger mig tillfälle att slå tillbaka - så då ska jag göra det!

Jag känner några på en rosa tidning som handlar om sport, och det de har berättat om den (självutnämnt) främste sport-TV-krönikören är att karln är helt missanpassad till samhället och extremt illa omtyckt av sina arbetskamrater. Han är till och med så pass illa omtyckt att cheferna på en rosa tidning om sport FÖRESLAGIT att det kanske vore bättre för honom att jobba hemifrån.

Detta - plus det faktum att jag väldigt sällan håller med honom om det han skriver i sina närmast sjukliga texter - gör att det mer eller mindre är en komplimang varje gång han skriver något elakt om mig. Tycker Sveriges (självutnämnt) bäste sport-TV-krönikör att jag är kass måste det betyda att jag är skitbra.

P.S. I vissa bloggar kallas Sveriges (självutnämnt) bäste sport-TV-krönikör för "kufen". Det är också ett bra smeknamn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.....En sågning av den mest respektlöse och arroganta krönikören out there kan inte ses som annat än en merit....Hellre prao och coming man än en förlegad viktigpetter som snart inte har jobb...Hang in there.....

Anonym sa...

Jag måste säga att jag blev glad när jag hörde att det var du och Fjellström som var tittarnas guide i gårdagens match.
Och inte blev jag besviken alls på er insats under matchen.
Har länge undrat varför Östergren skriver på Sportbladet, så jag tackar för din "inside-information".

Johan seidefors sa...

hahaha... jag tänkte att det borde komma en replik som den här ungefär. mannen verkar fullständigt galen och har dessutom ALLTID fel.

max sa...

I februari skrev han faktiskt en grej jag höll med om vilket fick mig att starkt ifrågasätta min egen åsikt i frågan men han är ju bara en blind höna så..

Anonym sa...

dessutom så tjatar han hela tiden om att alla ska bojkotta kina. Helt hysterisk!

Parmis