tisdag 14 september 2010

Tre för priset av en

Imorgon kväll väntar en grym fotbollsupplevelse med svenska mått mätt - nämligen en match mellan de två mest underhållande lagen, de två lagen som har flest poäng, och som dessutom är ett väldigt hett derby. Läget kunde inte vara bättre inför MFF-HIF, med andra ord. Min pappa (och hela den sidan av släkten) är från Helsingborg, så jag har en liten, liten plats i hjärtat för dem - samtidigt som jag satsade pengar på MFF som vinnare av Allsvenskan inför säsongen, så de har en liten plats i min plånbok.

Jag, Fjellström och foto-Jocke var och spionerade på MFF:s stängda träning idag, och det är ju lite kul i sig - att en stängd träning kan vara öppen för en del beroende på hur många hundra miljoner man har betalat SvFF för sändningsrättigheterna. Det var också kul eftersom träningen var så lekfull. Det sjöngs och dansades och tjoades, Roland Nilsson skrek "NO sliding tackles" mer än en gång, och Guillermo Molins gjorde ett par saker som kan avgöra t.ex. en match som den imorgon.

Vad som inte var lika kul var att vi missade en jäkligt viktig intervju på grund av att jag inte är en sån (och aldrig har varit eller kommer att bli) som kliver in i omklädningsrummet och sliter ut spelarna. Jag frågar artigt och sen väntar jag utanför. Nu glömde spelaren i fråga bort att han skulle till oss och tog en annan väg ut, och plötsligt har jag och foto-Jocke problem. Reportaget vi ska göra till morgondagens sändning blir liksom lite tunt nu... vi får trolla med knäna, och resultatet av detta redigeringsmässiga Joe Labero-trick ser ni imorgon från 19.30 och framåt.

Annars - alltid god indisk lunch på Lilla Torg, riktigt bra matcher i Primera Division från helgen i ryggen, samt ett kul Göteborgsderby med tveksam utgång igår. Life is good.

1 kommentar:

Hjalmar H sa...

Nästa veckas NLD visas väl i Canal+ eftersom det är CC?