söndag 13 juni 2010

Not forgotten

Det är inte så att jag har gått i ide. Bara nästan.

Jag har alltså spenderat helgen på en "Safari Lodge" någon timme utanför Johannesburg för att uppleva lite lugn, slippa de där jävla vuvuzelorna samt fira flickvännens födelsedag. Jag skrev om det som hastigast igår, men jag berättade då inte om ångestmeddelandet jag fick.

Vi kom till stället på lördagsmorgonen, och bara ett par timmar senare dök det upp ett SMS i telefonen:

"Svara när man ringer! Jag har en biljett över till Argentina-Nigeria om du vill och kan, hör av dig snarast /Erik Niva"

Ville: ja, kunde: nej... Oerhört ädelt av mig att inte kapa en sån där safaritruck och köra direkt till Soccer City, och jäklar vad det kändes i magtrakten när jag såg matchen blåsas igång på en TV (de har såna här) mitt ute i bushen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flickvän? Jag trodde du hade en fru som du brukade omnämna på Eurotalk. Nu får man en kul bild om att du är en player som då och då måste göra något alldeles extra för din mistress så att hon blir nöjd och inte kör hem till dig för att bråka och förstöra ditt äktenskap.

Fem plus till bilden.

gooner sa...

Stackare. Not.

Jonas Dahlquist sa...

Hahaha, nej - det är samma tjej hela vägen. Vi är inte gifta, vi är "bara" sambos och har barn. Har jag verkligen sagt 'fru' i EuroTalk?

Anonym sa...

Troligen inte om hon inte är det, men typ när du sa att du hade gått ner i vikt för att din ___ klagat på dig eller nåt. Minns inte om du råkade säga 'fru', men man fick verkligen bilden av att du hade hamnat i ett ganska typiskt äktenskapsliv. Man får anta att du sa sambo, men det vore ju väldigt roligt om du faktiskt råkat säga fru.