lördag 8 augusti 2009

Nu är det igång!

Om bara Middlesbrough hade kunnat ta tre futtiga poäng mer förra säsongen så hade det fortfarande varit ett Premier League-lag, och om Sheffield Utd hade gett fan i att göra en av sina sämsta matcher på hela våren i Play Off-finalen mot Burnley, så hade inget av lagen spelat i The Championship den här säsongen. Men nu är det just det de gör, och igår var det de två som sparkade igång The Championship-säsongen genom att spela 0-0 på Riverside. Ett rättvisande resultat med tanke på spelet.

Jag kom på mig själv med att ha glömt att tippa The Championship till den här säsongen, så innan dagens matcher spelats så är det väl lika bra att jag hasplar ur mig en sluttabell. Här kommer den!

1. West Bromwich
2. Sheffield Utd
-----------------------
3. Cardiff
4. Middlesbrough
5. Ipswich
6. Newcastle
-----------------------
7. Reading
8. Queens PR
9. Nottingham Forest
10. Crystal Palace
11. Preston NE
12. Leicester
13. Derby
14. Swansea
15. Bristol City
16. Watford
17. Peterborough
18. Sheffield Wed
19. Coventry
20. Blackpool
21. Doncaster
-----------------------
22. Scunthorpe
23. Barnsley
24. Plymouth

4 kommentarer:

johan sa...

Och vilket lag tror du lyckas kvala sig upp till PL då?

henke sa...

En fråga Jonas, lite OT kanske men ändå. Varför har inte QPR värvat som Man City och Chelsea gjort, de har ju trots allt minst lika rika ägare? Kommer ihåg att jag såg ett inslag om dem(var det på C+?) för ett tag sen där det säkert diskuterades men jag kommer inte ihåg. Har dom en filosofi om att bygga ett slagkraftigt lag sakta men säkert eller är ägarna bara snåla? Deras resa mot PL torde ju bli mycket kortare om man pungade ut några hundra miljoner mer om året.

Vad vinner dem på att inte göra det, så att säga? Ägarna är väl från någon förenad arabemirat och de brukar ju inte vilja vänta på resultaten direkt, av erfarenheter från de andra klubbarna att döma.

stevvan sa...

Henke: Jag skulle tro att det är lite smått klurigt att bara "köpa" ihop ett lag oavsett vilken pluska de sitter på. Vem av toppspelarna vill lira i en andraliga? Oavsett vilka pengar de får... Tror man måste värva toppspelare för respektive nivå om man ska lyckas vilket naturligtvis även det blir kostsamt i längden.
Man kanske kan hitta fynd som har passerat zenit men fortfarande är riktigt bra och vill casha in till pensionen men toppspelare - icke.

Spurs sa...

Mycket intressant. Jag har tippat nästan exakt samma tabell som dig, enda skillnaden är att jag har Peterborough före Watford.