fredag 31 juli 2009

Upphittat fotografi

Ibland kan ens fotbollsintresse vara till god hjälp, och alldeles nyss hittade jag ett finfint bevis för detta. Den bakomliggande historien lyder så här:

I slutet av november 2008 var jag, min flickvän/sambo och vår son i Mexiko. Min flickvän/sambo hade bokat ett hotell på paradisstranden Tulum, och det var hon fantastiskt nöjd med. När vi kom dit visade det sig att de spartanska hotellhyddorna låg i en djungel precis nere på stranden, och att de saknade el. Detta gjorde det väldigt svårt att hitta hem efter att man hade ätit middag eftersom allt var beckmörkt. Eller svårt och svårt, förresten, det var tamejfan nästan omöjligt.

När vi väl hittade till området som hyddorna låg i så dök ytterligare ett problem upp, och då utspelade sig följande dialog:

Hon: "Men vad hade vi nu för nummer på hyddan?"
Jag: "39"
Hon: "Hur kan du vara så säker på det? Vi var ju bara där i fem sekunder innan."
Jag: "Det är Nicolas Anelkas tröjnummer."
Hon: "Du är fan sjuk i huvudet!"

Får man detta rum tänker man givetvis på Anelka. Jag memorerar även koder efter fotbollsspelare, årtal och annat.

4 kommentarer:

KTBFFH sa...

Hahah, fan va bra, heja fotboll!

Svante sa...

Ha ha! Ja, tröjnummer är ett knep jag brukar ta till för att komma ihåg siffror. Funkar klockent! Fast lite nördigt är det ju..

Unknown sa...

så gör jag med skåpsnummer på gymmet. nummer 411? fabregas-van persie. inga problem...

Anonym sa...

det är bara så att folk förstår inte oss som älskar fotboll jonas, hur logiskt som helst mans er 39, man tänker Anelka. När jag var i New York fick jag rum 14 och mitt huvud koppla till Thierry Henry på dirren.. Jag sa de till den söta receptionisten men hon hade ingen aning om vem han var så jag började berätta om Henry och hela Premier League för han spela i arsenal då slutade med att 5 st från personalen på Edison Hotel lyssnade skarpt på vad en 12-årig pojke snackade om. Rätt komiskt när man tänker tillbaka...