söndag 10 maj 2009

En dag på jobbet

Lördagens Premier League-matcher bjöd inte på något speciellt. Hull var ännu svagare än vad jag trodde och förlorade rättmätigt mot Stoke, som därmed fixat nytt kontrakt. Även Blackburn lirar i PL nästa säsong också efter 2-0 mot Pompey.

Fulham fortsätter att imponera och slog Aston Villa med 3-1. Roy Hodgson har gjort ett helt fantastiskt jobb med dem. West Bromwich har inte gett upp än och i och med vinsten över Wigan har de nu samma poäng som vårens sorgebarn Newcastle och Middlesbrough. Eftersom Hull också är bedrövliga känns det plötsligt som att West Brom har en liten chans att hänga kvar. Snacka om "Great Escape" i såna fall! Måndagsmatchen mellan Newcastle och Middlesbrough är en sån där match man inte FÅR missa. Tyvärr är det just det jag gör.

Imorrn ska jag nämligen till Behrn Arena och vara reporter på ÖSK-Bajen, så jag får helt enkelt spela in Tyne-Teesderbyt. Digitalboxen står på inspelning där hemma även idag. Jag sitter just nu i en taxi till Arlanda, för vidare resa till Malmö och det nybyggda schabraket till arena de har där. MFF-Djurgården står på programmet, och jag tror på hemmaseger. Det är alltid skoj att vara reporter ute på de allsvenska matcherna, men idag missar jag ett Londonderby och ett Manchesterderby, och imorgon alltså ett nordostderby. Man kan inte få allt...

4 kommentarer:

gooner sa...

Lifes a bitch.

Andreas sa...

Bra sändning som vanligt! Gillade när du sa "det har gjorts ungefääär 3,2 mål per match i matcherna mellan de fyra stor i år" när du innerst inne visste att det var precis 3,2 mål/match. :) Man får ju inte framstå som alltför siffernördig.

Jonas Dahlquist sa...

"Falsk ödmjukhet" is my middle name.

Batman666 sa...

Var du med på flyget hem med Djurgården supportrarna och kan ha en "eye-witness report"?