tisdag 17 februari 2009

The Great Comeback

Okej att det bara var en omspelsmatch i FA-cupen mot Cardiff, men igår var det comeback i toppfotbollen på allvar för Eduardo da Silva efter det ohyggliga benbrottet mot Birmingham för ganska exakt ett år sen.

Jag vet hur det här känns, jag har nämligen brutit fotleden två gånger. Det gör relativt ont.

Hur gick det då för Eduardo? Jodå, två mål och seger för Arsenal med 4-0. Nu när Adebayor är skadad och Bendtner är som vanligt (halvkass, med andra ord) kan nog Eduardo bli en viktig spelare för Arsenal igen, snabbare än vad man anar.

4 kommentarer:

gooner sa...

I beg to differ!
Jag tyckte Bentdner var grym. Slarvigt att inte hänga ett till men shit happens. Ute på planen var han dominant.

Jonas Dahlquist sa...

Han var OK. Mot Cardiff. I Premier League är han inget annat än en medioker inhoppare än så länge, men visst finns det potential i mannen.

henke sa...

Bendtner suger, precis som Jonas säger, mot mer kvalitativt motstånd. Hade oturen att få se honom in action i höstas mot Fenerbache och HERREGUD i jösse namn vad han var dålig. Bendtner räddar bollar på mållinjen (i fel mål), han passar snett eller inte alls och han är lika klumpig som jag på ett par styltor i en nedförsbacke.

Eduardo, var hälsad!!!

Anonym sa...

Jag hoppas att Eduardo inte får nåt större bakslag nu bara, utan verkligen kan hjälpa Gunners ordentligt, inte minst i Ch League. Det vore kul med Arsenal-Barca i final igen, två favoritlag...!

Sen ska det bli kul att se om Arshavin kan göra bra saker i vår. Kan han möjligen misslyckas totalt i PL?