torsdag 11 december 2008

De misslyckade apostlarna, del II

Som ett brev på posten snubblade jag över följande statistik när jag nyss levererat mitt inlägg om hur misslyckade tränare alla som har jobbat med Sir Alex blir. Så här ser deras Premier League-siffror som managers ut:

Så här såg Mark Hughes ut när han hade Sir Alex som chef.

MARK HUGHES: 63 vunna, 42 oavgjorda och 58 förluster. Totalt 221 poäng på 163 matcher = 1,36 poäng per match.

STEVE BRUCE: 60 vunna, 59 oavgjorda och 86 förluster. Totalt 239 poäng på 205 matcher = 1,17 poäng per match.

BRYAN ROBSON: 61 vunna, 71 oavgjorda och 99 förluster. Totalt 254 poäng på 231 matcher = 1,10 poäng per match.

ROY KEANE: 15 vunna, 9 oavgjorda och 29 förluster. Totalt 54 poäng på 53 matcher = 1,02 poäng per match.

PAUL INCE: 3 vunna, 4 oavgjorda och 9 förluster. Totalt 13 poäng på 16 matcher = 0,81 poäng per match.

Mannen som vill bli kallad "The guvernor" har alltså en hel del att bevisa. He needs to put his money where his mouth is, som det kan heta i England. Jag tror att han får kicken innan nyår.

Så här såg Paul Ince ut när han hade Sir Alex som chef.

Förutom Paul Ince kan vi nog vänta oss att ytterligare någon tränare får se sig om efter nytt jobb innan 2009 är ett faktum. Jag gissar att Mark Hughes inte anses vara ett tillräckligt bra/starkt namn för att ha hand om alla dyrgripar som hamnar i Man City, och sen måste väl West Bromwich agera förr eller senare, och då kickar de tyvärr Tony Mowbray. Mowbray står för en positiv fotboll och har sagt att de ska fortsätta försöka att idka ett fint passningsspel med rörlighet, men tyvärr funkar inte alltid sånt när kvaliteten på de som ska utföra det hela inte räcker till.

Ska en klubb tvunget sparka en manager så ska man göra det nu, så att han hinner bekanta sig med laget i ett par matcher innan han kan agera på spelarmarknaden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fortfarande inte i Sverige? När syns du i rutan nästa gång?

Jonas Dahlquist sa...

Jag är kvar i Mexiko i en vecka till, sen kommenterar jag en match på Boxing Day. Min comeback i Premier League-lördag dröjer ända till den första omgången efter nyår, kan det vara typ den 10:e januari?

Jonte sa...

Är det Mark Hughes? Ser ut som Mats Wilander...