onsdag 10 september 2008

Blixt från klar himmel

Theo Walcott?

T H E O W A L C O T T ! ! ! ?

Förutom att han är snabb har jag aldrig riktigt sett hans storhet. Det har inte direkt kryllat av högoktaniga prestationer från hans sida i Arsenal sen han kom från Southampton som treåring (eller vad det nu var).

Kroatien på bortaplan är förmodligen en av de tuffaste resorna som finns i en kvalgrupp i Europa. Då gör Theo Walcott tre mål, och England är klara för VM 2010. Fråga bara de engelska tidningarna.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Ju mer jag lär mig om fotboll, desto mindre begriper jag.

7 kommentarer:

Unknown sa...

fantastisk match! lr fantatsiskt ful kanske är närmare sanningen! hur lr hur är väl detta man kallar revanch?

btw, va fan ska man göra när du är o lapar sol? läsa laul's blogg? nej tack!! ge mig tips nu!

nu när det otäcka landslagsuppehållet är över ser man fram emot fools - utd på lördag! Ha de Jonas!

Joakim Lindqvist sa...

Gött med Bendtner också, 1-1-målet i 84e var riktigt bra gjort. Sen att det blev tre mål till är ju bara sajne. Sjukt dåligt av portugiserna att förlora hemma.

KALLE sa...

Theo-Theo är naturligtvis kung.

Hoppas han börjar visa det när det väl gäller också!

Joakim Lindqvist sa...

När gäller det om inte i VM-kvalets svåraste match?

Ja, han får gärna börja leverera i Arsenal nu också. Kunglig från bänken, men gör för lite när han spelar från start.

Vår egen OG, helt enkelt.

Sid sa...

Hur fan gick de där till då? Där vann England VM iallafall, och Capello är bäst i världen...tills nästa nederlag då motorsågen åker fram igen!

Burgus Las Vegas sa...

Dom använder Theo fel i Arsenal. Han kan inte slå inlägg eller passa. Låt han ligga långt fram och använda sin snabbhet. Minns krossen i Cl.. När han gjorde två som forward. Så enkelt är det

Joakim Lindqvist sa...

Burgus:

Well, om du menar 7-0 på Slavia så tycker jag att du ska lugna dig lite. Tillochmed Hleb gjorde ju mål i den matchen. Att Theo råkade vara forward just den matchen är inget att ta till sig egentligen. Men visst, killen har potential att bli bra som forward, men inte ännu.

Dessutom kom målen mot Kroatien när han spelade ytter, som jag förstått det. Så vi får vänta lite innan vi bestämmer vilken position han ska hålla sig till, tycker jag.