fredag 29 augusti 2008

CL-lottningen

Så här ser Champions League-grupperna ut för de engelska lagen, om någon nu har missat det.

GRUPP A:
Chelsea
Roma
Bordeaux
Cluj

GRUPP D:
Liverpool
Atlético Madrid
PSV Eindhoven
Olympique Marseille

GRUPP E:
Manchester Utd
Villarreal
Celtic
Ålborg

GRUPP G:
Arsenal
Fenerbahce
Dynamo Kiev
Porto

Jag passade på att ranka lagen också, som ni kanske märkte. Jag tror att samtliga de engelska klubbarna vinner sina respektive grupper. Ingen av dem vinner dock turneringen till slut. Det gör Real Madrid.

1 kommentar:

Joakim Lindqvist sa...

Själv hoppas jag på en upprepning från 05/06, ni vet det året då United åkte ut i gruppen mot Villareal, Benfica och Lille (!). Sist kom man. Dessutom samma år som Arsenal höll nollan i en väldans massa matcher i följd. 10 matcher var det nog om jag inte minns fel.

Vore majs! Dock vill jag se att kära Gunners slipper Henke i en final och vinner till slut.

Men, det känns inte direkt troligt.