torsdag 17 juli 2008

Semestertakt

Det är trots allt mitten av juli och hela världen, inklusive jag, har mer eller mindre semester. Därför är det lite si och så med uppdateringstakten på den här bloggen. Här kommer hur som helst mina notiser från de senaste dagarna:

* Ronaldinho ville VERKLIGEN inte till Man City.. De bjöd alltså mer än 100 miljoner mer än vad Milan gjorde, men det blev Italien trots allt. Något säger mig att det hade varit större chans för Man City att få Ronaldinho om Svennis fortfarande hade varit tränare.

* Ett skadedrabbat Hammarby spelade skiten ur ett skadedrabbat MFF på Malmö Stadion och för mig var det en fröjd att få intervjua Charlie Davies. Det är så med amerikaner, de är fanimej mediatränade sen de hade blöjor! De är dock inte mediatränade på det sätt som vissa (puckon) försöker mediaträna Zlatan. Istället är nordamerikanarna lagom ärliga och så har de förstått vikten av att sticka ut litegrann.

* Det blev ett jäkla liv kring Fröjdfeldts offsidemiss, och på något sätt är det typiskt att det är just Fröjdfeldt som hamnar i centrum - men det kanske beror på att han vågar erkänna ett misstag direkt. Hur som helst var det ju rätt att döma bort målet.

* Åh - en sak till om Malmö-Hammarby. Har man en målvakt som Jonas Sandqvist (tidigare utnämnd till "Sveriges Paul Robinson" här på bloggen) så blir det 5-6 såna där insläppta skitmål per säsong. Hade jag varit Roland Nilsson hade jag gjort mig av med honom omedelbart.

* Ju mer jag tänker på det så är Crouch-Defoe ett ruggigt spännande anfallspar. Pompey är på frammarsch!

* Aleksander Hleb var lysande ibland, osynlig ibland, men alltid intressant att se i Arsenal.

4 kommentarer:

Scrambo8 sa...

Håller med dig ang. Pompey. Intressent offensiv och med Adams som assisterande kan dom nog få till en ännu bättre defensiv.

Unknown sa...

Hur kan det vara rätt? Mendes tvärniter ju så fort han inser att han låg offside. Han kan inte störa målvakten mindre.

Unknown sa...

Haha, insåg nu hur det där lät. Men OK. Så fort han insåg att han låg före backen när passen slogs så tvärnitade han. Han kan inte störa målvakten mindre och är alltså inte offside.

www.popquiz.se sa...

Kolla in Arsenals hemsida. De har nu hunnit färdigt sin 50-bästalista och Ljungberg hamnade på en mycket hedrande elfteplats. Min all time favourite på Highbury blev tvåa efter den givna ettan. Lika givna var för övrigt trean och fyran...

Har bloggat om det på min riktiga blogg http://www.studiomannen.se, men jag kan inte logga in med den här (det är en Wordpressblogg) vilket kanske förklarar mitt namn. Popquizbloggen är helt relaterat till mitt quizzande och DJ:ande och det är en blogspotblogg.

Håller helt med dig om Charlie Davies. Noterade exakt samma sak ute på speedwaybanorna. Greg Hancock t ex är en motormouth!

/Studioman Käck