måndag 28 juli 2008

The return of the fotbollsreporter

Sådär ja. Nu är bloggen igång med full styrka igen. Jag och familjen spenderade en långhelg hos kompisar på Fårö, och där fanns det inte tillräckligt bra täckning för att mitt mobila bredband skulle fungera, alltså blev det inget bloggande. Jag har dock lyckats snappa upp några rubriker:

* Valon Behrami ny högerback (eller möjligen mittfältare) i West Ham. Ett bra köp. Behrami har gjort många fina insatser i Lazio.

* Paul Robinson ny målvakt (eller vad han nu är) i Blackburn. Ett inte lika bra köp. Paul Ince får hoppas att Robinson är så revanschsugen att han överträffar sig själv. Gör inte Robinson det innebär det nämligen en massa onödiga baklängesmål, och det håller inte i Premier League.

* Läste i tidningen att Gefle-IFK Göteborg inte gick ut i etern. Jag vet inte vem på TV4 som var ansvarig, men jag vet i alla fall att Robert Perlskog inte var inblandad - vi var nämligen på samma gård på Fårö. Lustigt sammanträffande och en trevlig pratstund över ett par whisky.

* Jag har förresten själv haft problem i Gävle. Canal+ sände från Strömvallen för ett par år sen; jag var reporter och elskåpet på arenan klarade inte av en "riktig" TV-buss. Det var nämligen första gången vi sände därifrån. Jag tror att det var nattsvart i rutan i ca: 20 minuter. Arne Hegerfors var kommentator och när väl bild och ljud kom tillbaka så KUNDE han inte sluta skämta om att det var strömavbrott på Strömvallen...

* Kevin Keegan har sagt att han vill att Joey Barton ska få en "andra chans". Själv tycker jag att Barton redan har haft fem-sex chanser att ändra sig.

För övrigt så fick jag beviset på att jag är fullständigt fotbollsskadad när jag var på Fårö. Jag kunde nämligen inte sluta tänka på att "Fårö" utan prickar över vokalerna blir "Faro", och det var ju där Sverige förlorade mot Holland i EM 2004. Sen låg jag på stranden i Skär och försökte sätta vilka som slog straffarna och i vilken ordning, och lyckades till slut! Fotbollsskadad, sa Bull.

En vecka kvar nu innan jag och foto-Jocke drar på en elvadagars road trip i England för att samla på oss reportage. Ibland är det rätt skönt att ha ett jobb som man, faktiskt, kan längta till.

Inga kommentarer: