tisdag 1 juli 2008

Äpplen och päron

Jag VEEEEEEET att man egentligen inte ska jämföra, men eftersom det har gått så kort tid så gör jag det ändå. Det känns oundvikligt.

I söndags spelades EM-finalen. Den var vacker som ett verk av Mozart, en pjäs av Shakespeare eller som en Rolls Royce Phantom.

På tisdagskvällen var det så omstart av Allsvenskan med mötet mellan IFK Göteborg och Trelleborg. Den matchen var mer som en dubbel-CD med Dr Bombay, ett Stefan&Krister-maraton eller som min gamla ljusgula Audi 80 från 1973 som exploderade på Odenplan i Stockholm våren 1995.


Visst är det närmast elakt att försöka dra paralleller, men det är roligt också.

Samtidigt läser jag att Sverige och Norge ska försöka få EM 2016 trots att hela fotbollseuropa vet att Italien kommer att få det. Jag tycker nog att SvFF ska lägga lite krut på att försöka experimentera fram ett sätt för att höja kvalitén på vår inhemska fotboll istället.

1 kommentar:

stevvan sa...

Tycker icke, ICKE det är okej att dissa stefan & Krister! Davvan kommer att go bananas när han läser detta!!