fredag 18 juli 2008

Masspsykos

117 stycken är vi (för tillfället) som ska tävla i Premierleague.com's eget "Drömelvan" till hösten. Helt sjukt bra uppslutning, tycker jag. Tråkigt bara att göra så pass många besvikna eftersom jag givetvis vinner det här.

Har du inte registrerat ditt lag än? Klicka här och ange ligakoden 132262-36530 så blir du medlem i ligan med det trendiga namnet "TTIAO - IIN".

NOTISER I ÖVRIGT:
Det är väldigt trist om Seb Larsson ska bli någon sorts fånge i Birmingham. Okej, han får betalt för besväret - men det är ändå bättre för klubbarna som ramlar ur Premier League att samla in en massa stålar för de som etablerat sig i högstaligan, och istället köpa ett gäng nya spelare som kanske är lite revanschsugna efter en misslyckad sejour i ett hyfsat PL-lag och sen bygga kring dem.

Scott Carson till West Bromwich lär betyda att Brum kommer att fixa nytt kontrakt. Så bra var han faktiskt förra säsongen.

Att Kenwyne Jones är skadad och blir borta fram till oktober-november någonting är INTE bra för Sunderland. Jones var närmast osunt viktig för deras anfallsspel förra säsongen. Å andra sidan kan det betyda en öppning för Rade Prica...

Att Kalmar säljer Cesar Santin till FC Köpenhamn innebär inte automatiskt att de säljer guldet, men de säljer absolut en av Allsvenskans bästa spelare.

Fredrik Stoor ska nu vara klar för Fulham. Det tror jag är en "lagom" klubb att komma till i Premier League för honom. Hoppas bara att han får mer speltid än en annan gammal ex-Hammarbyare fick i klubben, för ni minns väl att Björn Runström faktiskt var där i ett par sekunder för något år sen?

Avslutningsvis vill jag bara dela med mig av en skylt som stod på ett jordgubbsstånd utanför ICA Maxi i Lyckeby utanför Karlskrona i förrgår. Tyvärr hade jag ingen mobil eller kamera med mig, så jag kunde inte fotografera, men ni får tro mig ändå. Det stod så här: "2 lådor 50:- eller 4 för 40:-". Enormt svårt val.

3 kommentarer:

gooner sa...

jaha, men skall det inte redovisas vilket lag som var populärast? Eller har jag missat ngt?

Scrambo8 sa...

Då är jag med :)

Är det bara jag som tycker att Scott Carson var rätt skakig mellan stolparna i Villa? Kanske en anledning till att Villa inte använde klausalen i kontraktet?...

peterpantern sa...

Jag blev så taggad av ditt initiativ att jag tänkte göra reklam för din liga på min blogg också.

Har du något emot detta för du höra av dig så tar jag bort inlägget.