måndag 9 juni 2008

Holland - Italien

1-0 Ruud van Nistelrooy (26)
2-0 Wesley Sneijder (31)
3-0 Giovanni van Bronckhorst (79)

En makalös insats av Holland, och en lika dålig av Italien. Jag hade satt stora frågetecken för den holländska defensiven, men de rätades ut till utropstecken! Dessa är mina punkter:

* Kolla på tipsbongen här. Jag tippade 1-0, lite på skoj, till Italien. Jag skulle se matchen med tre kompisar och ville krydda detta lite genom att ha en tipslapp. Min flickvän sa dock precis innan jag skulle lämna in lappen att jag var usel på att tippa, och hon bad om att få lämna in ett eget litet resultat. Så här ser lappen ut:

* Svårdömt för Fröjdfelt, men han klarade sig OK efter omständigheterna. Kanske släppte han lite väl många frisparkar.

* Giovanni van Bronckhorst är ett osannolikt, men snyggt, namn.

* Jösses vad Fabio Cannavaro saknades!

* I den sista omgången möts Frankrike och Italien. Det kan ju bli "intressant" om man säger så..

Matchens tre bästa spelare:
1. Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord/Holland)
2. Orlando Engelaar (Twente/Holland)
3. Edwin van der Sar (Manchester Utd/Holland)

1 kommentar:

Christian sa...

Riktigt bra match, tyckte dock att matchens lirare va Sneijder eller van der Vaart