lördag 24 maj 2008

Tigrarna från norr

Hull City från Kingston Upon Hull spelar i Premier League 2008-09! Rätt kul med tanke på att det är första gången i klubbens 104-åriga historia som de ligger i högstadivisionen, och dessutom skoj eftersom Kingston Upon Hull är en ganska stor stad (den 13:e största staden i England med ungefär en kvarts miljon innevånare) och därmed kommer de ha bra backning på KC Stadium. Dock måste de väl köpa sisådär tio-elva nya spelare om de ska ha någon chans, den enda spelaren som hade någon kvalitet på planen idag var anfallaren Frazier Campbell, som är på lån från Manchester United.

Eftersom mitt Sheffield United får fortsätta att harva i The Championship minst en säsong till (förmodligen fler) har jag i alla fall bestämt mig för att gilla Hull City i Premier League nästa säsong. Jag är dock inte överförtjust i varken klubbmärket eller smeknamnet. Varifrån de har fått "The tigers" vet jag inte, men det lär ju inte bero på den digra tigerpopulationen i östra Yorkshire, och klubbmärket är på tok för kladdigt. Men, men, man kan ju inte få allt.

Så här hade loggan sett ut om Parken Zoo i Eskilstuna hade spelat i NHL. Ingen bra kombination.

Inga kommentarer: