torsdag 1 maj 2008

Halvvägs till tusen och CL-semi

Ännu en milstolpe i bloggen, det här är det 500:e inlägget. Det handlar om den första förlängningskvarten av Chelsea-Liverpool och det är nästan så att jag måste svära igen, men JÖSSES vilka minuter! Övriga 105 minuter av matchen var också bra, men inledningen av förlängningen hade allt.

Straff när Hyypiä gick omkull i straffområdet? Njae, det kanske såg ut som så ur ett par vinklar - men kolla in Hyypiäs egen reaktion. Han småler och lunkar lugnt hemåt, det hade han inte gjort om det hade varit en klockren straff.

John-Arne Riise gör ingen kanonsäsong, och förutom det eleganta självmålet i förra matchen hade han en viktig miss även i den här matchen; han var lite väl passiv på returen som Reina lämnade vid 1-0-målet. Hade Riise gått för fullt hade han hunnit ställa sig i vägen.

Chelsea och Man Utd kommer att vinna varsin titel, känns det som. Frågan är bara vilken som hamnar i vilket prisskåp. Jag har ju hela tiden (ända sen augusti) sagt att United vinner ligan och att Chelsea vinner Champions League, så jag står väl fast vid det.

2 kommentarer:

Mats Svensson. sa...

För att inte tala om 3-1-målet när Riise gör "en Barthez" och desperat vinkar på offside i stället för att göra som sjuåringarna; spela till domaren blåser av.

gooner sa...

Trots att jag inte har ngt övers till United så hoppas jag de vinner the lot. De spelar trots allt fotboll. Det gör varken 'pool eller Chel$ki.