lördag 19 april 2008

Jag orkar inte längre

Idag kom ännu en sån där nyhet som gör att jag snart tappat all tro på den moderna fotbollen: Den tyska EM-låten ska göras av Rednex.

Det är så många minus i den ekvationen att man svimmar.

Tänk efter själva. Tyskland. EM-låt. Rednex. Brrrrr...

Melodin lär väl i vanlig ordning vara en blandning av Banjoduellen och Doctor MacDoo på uppåttjack, och texten vågar jag inte ens drömma om - men jag vet att låten ska heta "Football is our religion". Inte heller årets Polar Music Prize går till människan som kom på den titeln.

Jag åkte tåg till Dortmund inför Sverige-Trinidad&Tobago i VM 2006, och på det tåget var den här killen konduktör. Den frisyren kan man fan inte ens hitta på skämtartikelaffären Buttericks i Stockholm. Jag gissar att han kommer att gilla "Football is our religion" av Rednex.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Haha hur grymt är det inte att ha en sån frisyr idag? Tyskarna kan verkligen sina hockeys dom. Den var 10/10!

gooner sa...

Minns du när vi orerade om "offside daylight" Jonas? Verkar som om den gamle gooner hade rätt...om man får tro Bosse Karlsson, för 2 minuter sedan på Supersöndag....

Jonas Dahlquist sa...

Nej då - han säger som jag. När det är Daylight så ÄR det offside.

gooner sa...

No way Jose. Det vore en fullständigt irrelevant diskussion om det inte handlade om att det krävdes daylight....Och jag sade att det inte krävdes daylight, du sade det krävdes. I quote:
gooner sa...
"Neeeee Jonas det skall inte vara "daylight" emellan. Det är en myt."
den 29 januari 2008 22:27
Jonas Dahlquist sa...
"Då ljög den engelska domarbasen för mig i augusti. Typiskt."
den 29 januari 2008 22:46

Jonas Dahlquist sa...

Exakt, nu missförstår vi varandra igen. Om det är "daylight" så är det alltid, alltid offside. Sen får den engelska domarbasen Keith Hackett skylla sig själv för det var han som tog upp ordet "daylight". Och som Bosse säger, är det tveksamt (vilket det ju alltid är om det inte är "daylight" emellan) så ska det dömas till det anfallande lagets fördel. Jag tror återigen att vi tycker samma sak, men säger det på olika sätt.

Kristian sa...

Konduktören=Valderrama?