torsdag 10 april 2008

Gammal är äldst

Silvio Berlusconi har nu sett det alla andra har sett i en hel säsong, nämligen att Milan behöver förstärka och kanske byta ut några av sina dinosaurier. Berlusconi ska därför öppna plånboken för att köpa... Andriy Shevchenko och Ronaldinho.

Jag vet inte, jag. Det känns som att Milan inte riktigt är den smartaste köparen på fotbollsmarknaden.

Skulle jag ha en klubb, ett par miljarder dollar och plötsligt behöva köpa några spelare så skulle jag casha upp rejält för följande killar:

Dani Alves, Sevilla - bra ytterbackar är en bristvara i världsfotbollen. Dani Alves är bra.

David Villa, Valencia - är inte purung längre, men killen gör mål. Massor av mål.

Micah Richards, Man City - har massor att lära i positionsspelet, men är ändå redan engelsk landslagsman. Då finns det lite potential.

Diego, Werder Bremen - alla stora klubbar i Europa vill ha Diego som någon sorts framtida galjonsfigur och härförare, det enda negativa med honom är att han har sin pappa som agent. Sådant ska man alltid se upp med. John Arne Riise har sin mamma som agent, för övrigt.

Karim Benzema, Lyon
- ren och skär talang växer inte på träd.

4 kommentarer:

gameover sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
JB sa...

jag hade köpt torres och tobbe hysén

Simon sa...

Det låter som väldigt intressanta värvningar till Milan. Men tyvärr tror jag det behövs flera miljarder för att knyta till sig alla dem bra och unga spelarna. För övrigt hoppas jag på Benzema till United.

stevvan sa...

appappapp... Ragnar Sigurdsson!!! Med honom kan man för fan spela med en enbackslinje! Inga konstigheter!