fredag 8 februari 2008

Tips-BM (BM=bloggmästerskapen)

Det är 64-raders Stryktips som är spelet.
Det innebär sex halvgarderingar.
Det är bloggförfattaren mot 13-rätt-Pelle
Det är otroligt spännande.
Håll i er.

1. West Ham-Birmingham
Jonas: Gammal är äldst, Ljungberg läxar upp Larsson och avgör. Etta.
Pelle: Hammersflytet från Liverpoolmatchen hänger i. Etta.
2. Bolton-Portsmouth
Jonas: Låter inte som en höjdarmatch, alltså blir det kryss. Garderar med etta.
Pelle: Bolton! Men kanske Portsmouth... Ett-tvåa.
3. Derby-Tottenham
Jonas: Trots att Pelle håller på Tottenham säger jag glasklar tvåa.
Pelle: Spurs gäspar som en elak katt åt ett embarmligt Derby. Tvåa.
4. Everton-Reading
Jonas: Här finns det bara ett tecken, och det är etta. Reading är inte bra.
Pelle: Everton har lovat mig 3 säkra. Etta.
5. Middlesbrough-Fulham
Jonas: En doft av kryss kommer smygande. Ja, det luktar verkligen kryss, men det stinker ett ett-kryss.
Pelle: U Bitches out there: Gardera! Fulham stormar av entasuism efter segern senast. It is a one-cross.
6. Sunderland-Wigan
Jonas: Åh, ett svenskmöte. Kanske helt utan svenskar. Jag kör på ett-kryss igen.
Pelle: Bottenmöte. Sunderland sliter bäst. Etta
7. Ipswich-Watford
Jonas: Ipswich är alltid bra hemma. Spöar nog Watford, men krysset kommer med igen!
Pelle: Vinst eller förlust för de formstarka lagen på Portman Road. Absolut inget kryss! Ett-tvåa, alltså.
8. Wolverhampton-Stoke
Jonas: Jag har sett Stoke den här säsongen, plus att min polare Stevvan håller på Wolves. Ett-kryss.
Pelle: Stoke är Stoke. Kan vinna, kan förlora i helgen. Ett-tvåa.
9. Barnsley-West Bromwich
Jonas: Jag är egentligen allergisk mot säkra tvåor, men här kommer en sån.
Pelle: Albion måste vinna. Annars förs laget bort av rymdvarelser, enligt The Suns nätupplaga. Tvåa.
10. Bristol C-Sheffield W
Jonas: Kupongens säkraste etta, Sheff Wed är inte mycket att ha.
Pelle: City kokar av harm sedan senast. Sheffield W får käka upp. Etta!!
11. Hull-Blackpool
Jonas: I senaste Hull-truppen var Henrik Pedersen, Jay-Jay Okocha och Nick Barmby med. Respekt. Etta.
Pelle: Hull är alltid Hull. Hemmaseger.
12. Preston-Coventry
Jonas: FA:s fotbollsmuseum ligger i Preston. Där har jag varit. Klar etta.
Pelle: Gardera Coventry. galen 4-0 vinst hemma senast. Ett-tvåa.
13. Southampton-Queens PR
Jonas: Två klassiska lag jag vill ha upp i Premier League. Alltså en ett-tvåa!
Pelle: Vad som helst utom QPR-seger. Det sätter jag min favoritpenna på. Ett-kryss, alltså.

För att summera raderna så ser de ut så här (min till vänster, 13-rätt-Pelles till höger):

1-1
1X-12
2-2
1-1
1X-1X
1X-1
1X-12
1X-12
2-2
1-1
1-1
1-12
12-1X

Må bäste man vinna!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ni får 10 var :)

stevvan sa...

Får tacka för förtroendet för Wolves.... Tyvärr verkar ju Mick "en av de absolut sämsta tränarna i världen" MCcarthy ha förstört den lilla kvalitet som laget innehöll. Han har nämligen under säsongen börjat med strategin att sälja av alla lovande talanger som sedan verkar blomma ut i andra klubbar och ersätta dom med halvtaskiga kreti och pleti. Det enda som sammanbinder dessa kreti och pleti det är att de är från den sk gröna ön. Vad Mick borde göra är att åka tillbaka till den gröna ön och aldrig sätta sin fot på engelsk mark igen. Wolves - Stoke 2 - 4. Fy FAN!!!