tisdag 5 februari 2008

Januarifönster i februari

Jaha, då blev till slut Portsmouths zimbabwier Benjamin "Benjani" Mwaruwari klar för Man City, trots att Man City inte hann få in alla papper innan januari blev februari. Det kommer jag till strax, men jag kan säga er att Lasse Granqvist är överlycklig för denna transfer. Han har tränat hela hösten på att säga "zimbabwiern Benjamin 'Benjani' Mwaruwari". Nu klarar han av det galant och eftersom vi visar Man City lite oftare än Pompey kommer han att få fler tillfällen att visa sin färdighet. Lasse får för övrigt ofta roliga 'hang-ups' på olika spelare. Just nu är det att Fulhams Brede Hangeland är dansk (han är norrman). Tidigare var det alltså att han inte kunde säga "Mwaruwari", och innan det var det att han alltid sa fel på Aston Villas Tomas Hitzlsperger (det blev ofta 'Hitlersberger').

Nu mer om zimbabwiern Benjamin "Benjani" Mwaruwari - hur kommer det sig att just Man City kan få igenom en transfer i februari? Det vet jag inte, men det skadade säkert inte att Svennis jobbade på FA förut. Det kanske var Faria Alam som var handläggare...? Pengarna bytte hur som helst händer, från Thaksin Shinawatra till Harry Redknapp. Det borgar för att allt gick korrekt till.

Spelmässigt då? Jo, Benjani är bättre än Darius Vassell. Vassell skulle å andra sidan knappt platsa i Ljungskile. Det jag saknar i City är en riktigt bra central mittfältare. Bresciano har det pratas om, men jag vet inte jag. Det vore kul med Kim Källström!

6 kommentarer:

Unknown sa...

"Pengarna bytte hur som helst händer, från Thaksin Shinawatra till Harry Redknapp. Det borgar för att allt gick korrekt till."

Hahahaha!!!! Fullständigt lysande. SJälklart kan det väl inte förkomma något fuffens när dessa gentlemän är inblandade.

Scrambo8 sa...

Micheal Johnson kommer bli något riktigt bra på det centrala mittfältet tror jag. Även Fernandes börjar se vassare ut.
Jag tycker att det är riktigt dåligt att dom får genomföra transfern efter att fönstret har stängt. Är det stängt så är det. Men jag känner inte till alla detaljer riktigt. City fansen är säker glada.
Drömscenariot för Benjani är att komma in i 60 minuten mot Man U och sänka dom=)...

Mange sa...

Det är väl läge att säga: Vad var det jag sa! :)

Mats Svensson. sa...

Huvudsaken är att ni lär Arne att uttala Portsmouth.

Mange sa...

Arne är Arne, han är ursäktad.

gooner sa...

Det måste vara fantastiskt att arbeta på Canal Plus. Om man, naturligtvis mot all sorts förmodan, råkar ha en riktig tottenhamdag på jobbet så är man ändå dubbelt så bra som alla som jobbar på Viasat...sammanlagt.
MEN det är tur för Arne att The Saints lirar Championshipfotboll...