onsdag 14 november 2007

Vinnarintervjuer

De två lyckliga vinnarna av varsin fotbollströja har nu varit i kontakt med bloggen. Jag passade på att ställa ett par frågor till herrarna Tobias Bäckström från Gävle och Teddie Kindahl från Torslanda.

Grattis hörni, nu får ni en klassisk fråga - hur känns det?
Tobias: Jo tack, jag svarar med en klassiker:
- Det är svårt att förklara, man måste uppleva det själv!
Teddie: Det känns underbart! Riktigt kul att vinna. Vinner aldrig några lotterier annars.

Tobias, du ville ha antingen en Arsenaltröja eller en West Bromwichtröja. Har du bestämt dig, och varför så svårt att välja?
Tobias: Det får bli en Arsenal - laget i mitt hjärta. WBA-tröjan var mest en tanke för att lösa julklappsfrågan när det gäller pappa, men han får nöja sig med sin slitna halsduk. Arsenal är ju bra mycket finare.

Du då, Teddie - du ville också ha en Arsenaltröja.
Teddie: Det har nog med traditionen att göra. Min farsa är en gooner och det var då lättast för mig att börja hålla på dom. Sedan när man inte bara brydde sig om färgerna på tröjan förstod jag vilken fin fotboll dom spelade och på den vägen är det.

Hur kommer det sig att ni har tid att läsa den här bloggen? Har ni inte viktigare saker för er?
Teddie: Haha, ja du. Finns det något viktigare än fotboll?
Tobias: Jag älskar Arsenal och Premier League och din blogg är riktigt bra, har följt den sedan starten och har ingen tanke på att sluta upp med det. Intressant att få höra från någon som kommer lite närmare in på stjärnorna än oss andra. En rolig, bra och intressant blogg helt enkelt. (BRA SVARAT, SMICKER GÅR ALLTID HEM! BLOGGENS ANM.)

En extra fråga till Tobias bara - du heter ju Bäckström i efternamn och är från Gävle, är du då Niklas Bäckströms bror? Det spekuleras om det här i bloggen.
Tobias: Ja, det är faktiskt helt sant. Det finns bara en familj Bäckström i pyttelilla Gävle... Nej, jag är ju inte det - min bror heter Joel.

Jag tackar vinnarna för pratstunden och skickar tröjorna innan jul.

1 kommentar:

Johan seidefors sa...

"jag vinner aldrig några lotterier annars". Lotterier!? FUSK!!!