tisdag 13 november 2007

Vinnare

Så här gick lottningen till:

JONAS: Kan du hjälpa mig att dra en lott här?
JENS: Javisst.
JONAS: Visst är det sjukt spännande?
JENS: Ja, jag svimmar snart av anspänningen. Jag mår som Ronaldo inför VM-finalen 1998.
JONAS: Lägg av nu och dra en lott.
JENS: Okej...
JENS: Vinnare är Tobias Bäckström i Gävle!
JONAS: Tror du att det är Niklas Bäckströms bror?
JENS: Det bör det vara, Gävle är ju pyttelitet.
JONAS: Så skoj - trist bara att du inte drog en vinnare som jag kände, då hade vi fått dra en till enligt reglerna jag ändrade precis innan utlottningen började.
JENS: Jag drar en till ändå!
JONAS: Bra idé!
JENS: Okej, vinnare nummer två är... Teddie Kindahl från Torslanda!
JONAS: Skoj, då fick vi alltså två vinnare!
JENS: Känner du någon av dem?
JONAS: Nej, men det är väl kul att det blev två vinnare istället för en?
JENS: Du kanske ser alla som läser bloggen som dina vänner?
JONAS: Ja, så är det.

1 kommentar:

Unknown sa...

Åhh, vad sorgsen jag blev nu att jag inte vann en tröja. Jag som drog upp anekdoter från barndomen o allt i mitt tävlingssvar bara för att blidka ditt hjärta.