fredag 9 november 2007

Var aer det spanska tangentbordets aa, ae och oe?

Vi fann varandra omedelbart, Barcelona och jag. Har satt i mig ett par bira och ett par tapas hittills under dagen. I detta inlagget far ni acceptera att det inte finns nagra aa, ae eller oe. De bokstaverna har spanjorerna tydligen inte uppfunnit an.

Rosenborgs seger mot Valencia var visserligen i Champions League, men jag undrar inte om Helsingborgs sensationella 3-2-seger mot Galatasaray ar pa samma niva. Galatasarays supportrar maste ju HATA svenska lag - minns bara nar IFK vann mot dem i Istanbul pa 90-talet med 1-0 efter det att Galatasaray vunnit hornstatistiken med typ 38-1. Erlingmark gjorde mal i slutet pa IFK:s enda horna, vill jag minnas. Sen gick vi ju till VM pa deras bekostnad en gang i tiden ocksa.

Skont att jag blir ersatt av en kompetent typ i studion under Premier League-lordag, Stuart Baxter far flyga upp och ta hand om highlightsen...

Har faktiskt satt pa timern pa videon till pa sondag. Sveriges tva basta sportskribenter samtidigt i Supersondag betyder att det blir intressant!

Inga kommentarer: