onsdag 28 november 2007

Den röda knappen

Jag är inte ett dugg förvånad. Harry Redknapp har varit mutryktenas man i sisådär 10 år. Han gör nästan bara spelaraffärer via en enda agentfirma, det gör det ganska lätt att räkna ut att han har en extra procent hos dem. Nu finns det tydligen bevis.

Amdy Faye lirade i Pompey, är numera i Rangers och är också gripen. Förre Portsmouthordföranden, numera Leicesterordföranden, Milan Mandaric likaså. Pompeyhöjdaren Peter Storrie och agenten Willie McKay är de övriga som arresterats.

Efter tio dagars mailkorrespondens fick jag i förrgår OK med en intervju med Redknapp, idag fick jag plötsligt 'nej' igen. Detta var INNAN avslöjandet om arresteringarna, så jag reagerade genom att maila ett MYCKET argt, sarkastiskt och direkt jävla otrevligt brev till Portsmouths pressansvarige. När jag hade tryckt på 'Send' var jag otroligt nöjd med att jag hade sagt ifrån. En timme senare förstod jag varför Harry hade "ändrat sig"...

Om bevisen håller är detta en skandal som är värre än när Bruce Grobbelaar fixade resultat till spelsyndikat.

Beundra dock min och foto-Jockes placeringsförmåga i straffområdet - vi kom till Portsmouth idag vid 12.00 och lär väl göra något om detta på plats imorrn...

Inga kommentarer: