fredag 2 november 2007

Berth Milton

Oj, oj, oj... porrkungen Berth Milton, av alla jävla människor, vill plötsligt köpa in sig i AIK. Moralpanik naturligtvis, och här får ju jag det lite halvsvårt att visa mig vara upprörd mot det eftersom jag själv jobbar på ett företag som tjänar en massa pengar på porr.

För så är det ju - och det finns fler som tjänar pengar på porr, som t.ex. ICA, 7Eleven, Aftonbladet och Expressen. Kvällstidningarna säljer ju annonser till en hel del porrföretag, och matvaruaffärerna säljer porrtidningarna.

Här i England ägs redan Sebastian Larssons klubb Birmingham City av Gold Groups ägare David Gold, som tjänat sina pengar på porrtidningar och lite fastighetsaffärer. Nu ska de i och för sig sälja till Carson Yeung, en affärsman från Hong Kong - men ändå.

Det enda man med säkerhet kan säga är att Claes Borgström måste ha satt kaffet i halsen när han hörde om detta. Han med sina t-shirts.

Jag är cyniker, och jag är inte ett dugg förvånad över att det här hände nu. Det var tvunget att hända förr eller senare. Fotbollsklubbar gillar pengar, och pengar finns det massor av i porr och andra moraliskt tveksamma industrier - till slut var de tvungna att hitta varandra, även i Sverige.

Är jag förresten konstig om jag fortfarande mest ändå förknippar namnet Milton med den där drömhästen?

Inga kommentarer: