måndag 22 oktober 2007

Från en motorväg i Newcastle

Jag klagar ofta (och gärna) på kvällstidningarnas svajande nivåer, men för att på något sätt jämna ut all elak kritik måste jag skriva om något som är bra också. Erik Nivas text om Cristiano Lucarelli som finns i pappersvarianten av Sportbladet idag är svinbra. Kärnfull och kärleksfull.

Jag sitter just nu en mil utanför Newcastle, på ett sånt där hotell vid en bensinstation. Hur fan hamnade jag här? Jag trodde faktiskt att det fanns lite glamour och "big spender"-mentalitet kvar i TV-branschen. Utsikten från mitt hotellfönster består av en skåpbil, en Skoda och en Renault.

Hoppas det blir mer gemytligt ikväll, då jag och foto-Jocke ska till St.James' Park och titta på Newcastle-Tottenham. Fast så värst gemytligt kanske det inte är för Martin Jol - jag tror faktiskt att en förlust för Spurs innebär att Levy och kompani gör en Brynäs och lyfter bort sin tränare, trots fina resultat från tidigare säsonger.

Tålamod är underbart, och underbart är kort.

Inga kommentarer: