onsdag 5 september 2007

Håll

Återigen har jag haft en av mina Seinfeld-upplevelser. Diskussioner om absolut ingenting särskilt, med andra ord.

Satt nyss i en lunchkällare med Hockey-Oldéen, TV4-Pelle (numera Canal+Pelle), Pilsner Olofsson, praktikant-Simon, redaktör Medin och NBA-Stevvan och kom in på samtalsämnet "håll". TV4-Pelle undrade varför man aldrig hade håll nu för tiden. Han trodde att det var lite som kolera eller digerdöden - en utrotad sjukdom. Redaktör Medin trodde mer på att det berodde på att TV4-Pelle inte sprungit sen 1992. Nyss tog vi reda på vad håll heter på engelska. Det heter "to get a stitch".

Det var hur som helst trevligt, yada-yada-yada, nu är jag på kontoret igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer vår käre vän och tillika Chuck Norris kopia Anders Håll att, i England, presenteras som:

- Hello there My name is Anders To Get A Stitch?

Jonas Dahlquist sa...

Jag hoppas det av hela mitt hjärta... Anders To-Get-A-Stitch är ett namn värdigt Hållen...