söndag 30 september 2007

Helgen som gick

Om ni inte vet vad ni ska tycka om matcherna som spelades i helgen så gör jag det åt er här:

Man City - Newcastle 3-1
Årets frisparksbalja av Elano, Martin Petrov var (emellanåt) lysande och Sven-Göran Eriksson är just nu inne i ett flyt som är mer eller mindre makalöst.

Derby - Bolton 1-1
Anelka målskytt igen, men inget av lagen ville - eller kunde - ta sig ur det värsta bottenträsket. Ligans två sämsta lag alla kategorier.

Portsmouth - Reading 7-4
Herrejävlar vad jag hade velat se den fighten! Folk ställer så dumma frågor som "...ska sånt här verkligen få hända?" och så vidare - jag säger bara JA!! Det är ju det man vill inför precis varenda match man går på! Underbart.

Chelsea - Fulham 0-0
Fulham knep poäng på Stamford Bridge i år igen. Avram Grant har en sjukt stor kavaj att försöka fylla. Hittills har han inte ens lyckats knäppa upp den kavajen. Nej, förresten - han har fan inte ens fått fram den ur garderoben än.

Sunderland - Blackburn 1-2
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Blackburn är en utmanare till den fjärde och sista Champions League-platsen! Roque Santa Cruz är en favorit. Vilken spelare! Vilket namn!

Wigan - Liverpool 0-1
Ingen Granqvist från start - då blir det förstås förlust... njaaa, det hade det nog blivit ändå. Jag gissar att Yossi Benayoun är nöjd med sitt mål, och det ska han vara. Liverpool vinner de matcher de kryssade eller torskade ifjol.

West Ham - Arsenal 0-1
Jag hade unnat Fredrik Ljungberg ett mål eller i alla fall en poäng mot Arsenal. Nu blev det inte så. Arsenal vinner till och med när de inte spelar som Arsenal.

Birmingham - Man United 0-1
Man United vinner med 1-0 precis hela tiden. Det kan räcka till guld. Birmingham förlorar med uddamålet hela tiden. Det kan betyda nedflyttning.

Everton - Middlesbrough 2-0
Vad skönt det är när man har rätt. Joleon Lescott fortsätter att göra succé, inte bara defensivt utan även som målskytt. Gareth Southgate och Sammy Lee kan få slåss om titeln "Premier Leagues sämste tränare".

5 kommentarer:

jp sa...

20/8 2007:
"Den spanska supercupfinalen mellan Real Madrid och Sevilla måste ha varit en bedrövligt trist historia. Slutar en match 3-5 efter 90 minuter betyder det nästan alltid att ingen brydde sig."

30/9 2007:
"Portsmouth - Reading 7-4
Herrejävlar vad jag hade velat se den fighten! Folk ställer så dumma frågor som "...ska sånt här verkligen få hända?" och så vidare - jag säger bara JA!! Det är ju det man vill inför precis varenda match man går på! Underbart."

Och skillnaden är?

Jonas Dahlquist sa...

Observera NÄSTAN i det första inlägget. Skillnaden är att detta (7-4) var en ligamatch medan 5-3 var en träningsmatch. Jag borde ha varit tydligare. Jag skulle ha skrivit: "Slutar en TRÄNINGSmatch 3-5 efter 90 minuter betyder det nästan alltid att ingen brydde sig".

Slutar en match 7-4 när spelarna bryr sig så är det ju grymt!

Det är en jä-a skillnad mellan träningsmatcher och tävlingsmatcher.

Jonas Dahlquist sa...

...och jag menar alltså att Supercupfinaler är träningsmatcher. Oavsett vilket land de spelas i.

Jonas Dahlquist sa...

...men det är noggrant läst av dig. Vilket minne!

jp sa...

då har vi rett ut det.

nu vet jag.