torsdag 9 augusti 2007

Tre bra - tre dåliga, 9 aug 2007

TRE BRA:

1. Marcus Berg - åh så skönt om han går till Groningen! Lyssna inte på alla "det-vore-kanske-bra-om-han-stannade-i-tre-år-till-i-Allsvenskan"-gubbar. Han får tio gånger så mycket i lön, han får spela mot Ajax, PSV, Feyenoord och AZ med jämna mellanrum, och det är betydligt lättare att ta sig vidare ut i världen från Schiphol än från Landvetter (både bildligt och rent fysiskt talat). Det finns ingen anledning att INTE åka.

2. Ryan Giggs - för att han var grymt bra när jag var 14-15 år gammal, och för att han fortfarande är lika grymt bra. Giggs var David Beckham innan Beckham fanns, skillnaden är att Giggs fortfarande har hedern i behåll medan Beckham är Englands svar på Robinson-Robban.

3. Hasse Backe - från en TV-studio till Premier League-andretränare på 9.5 sekunder. Kan TV4:s studiopersonal bli tränare i ManCity borde jag och Lasse Granqvist i alla fall få ta över valfri Allsvensk klubb. Fjellis kan kanske göra det på riktigt.
__________________________________________

TRE DÅLIGA:
1. Tobias Hysén- jag tror att jag fanimej vill daska till honom i lönnfettet med en planka! Hur kan man välja bort Sunderland och Premier League när man faktiskt har chansen att ta en plats? Jag förstår att Andreas Johansson stack från Wigan, men det här...? Han måste ha en väldigt bra förklaring, men tills jag har fått höra den så hamnar han som etta på den här listan.

2. Andreas Isaksson - tränade inför VM 2006: blev skadad. Tränade inför första säsongen med Man.City 06/07: blev skadad. Tränade inför andra säsongen med Man.City 07/08: blev skadad. Ett tips är att nästa gång någon säger försäsongsträning (pre-season training på Engelska) så håller du dig borta!

3. Joey Barton - det var häktningsförhandling i veckan gällande fallet där Barton förra säsongen slog ner Ousmane Dabo på en Cityträning med sisådär åtta-tio snabba knytnävar i fejset. Ousmane Dabo sa dagen efter till engelsk media att Barton förvandlat honom till elefantmannen, rent utseendemässigt. Nu hävdade Barton i rätten att han såg sig själv som helt oskyldig. Barton ljuger!

4 kommentarer:

Anonym sa...

han skall väl ha barn

Jonas Dahlquist sa...

Man kan uppfostra barn utanför Sveriges gränser också...

max sa...

Typ som hans farsa gjorde då..

Anonym sa...

Jag undrar egentligen bara en sak. När vi satt på Sturehof efter Linus svensexa så frågade du mig en jävla massa om jag inte saknade "ungkarlslivet" (inklusive att inte ha barn). Hade du koll på vad som skall ske i februari 08 då?

Parmis