onsdag 22 augusti 2007

Jag är nog bättre än McClaren

Jag tycker att Steve McClaren är färglös, trist, okarismatisk... ja, vilket negativt omdöme ni än kan komma på. Jag begriper inte hur han kunde få jobbet som förbundskapten för England, Närmaste man efter McClaren på FA:s lista måste ha varit Zoran Lukic, Reine Almqvist eller möjligen Tommy Davidsson.

Så här bör en engelsk EM-startelva se ut 2008, om jag får bestämma. Men det får jag inte. 4-4-1-1 är modellen.

S.Carson (eller B.Foster - men INTE Robinson)
-
G.Neville
R.Ferdinand
J.Terry
N.Shorey
-
S.Wright-Phillips
O.Hargreaves
M.Richards
K.Dyer
-
S.Gerrard
-
W.Rooney

Ingen Joe Cole, ingen Ashley Cole och ingen Frank Lampard - nu tror ni bergis att jag hatar Chelsea. Det gör jag dock inte, men det här kändes mest välbalanserat och klokt. Några chansningar också, men det måste man göra.

England-Tyskland börjar om en timme. Jag tippar 1-1.

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Trendigt" och helt utan kännsla att ställa upp med en 4-4-1-1 uppställning. Förstår inte varför?

Jag vill att du tänker om och kommer fram med något nytt annars är du lika tråkig som alla andra tränare där ute.

Jag skulle ta vilket jäkla lag som helst i PL till Europa spel om jag bara fick chansen.(då skulle du få se hur fotboll ska spelas)# Den evige talangen

Jonas Dahlquist sa...

Det blir ju en 3-4-3 när man spelar offensivt. Allt sånt där är bara en lek med siffror. Mitt lag spöar McClarens elva när som helst.

Anonym sa...

Ja, men ditt lag hade inte slagit blåvitt....aldrig!!!

öjan sa...

Foster
Neville - Rio - JT - Cashley
Carrick - Hargo
SWP - Stevie G - J.Cole
Rooney

Engelskt EM-guld 2008!

Unknown sa...

Uppställning: 4-3-3 a la Chelsea
Gk: "whatever"(se nedan)

Backlinje=Kan man bara ta ut som tränare. Det handlar mycket om dom som passar bäst ihop å e samspelta tillsammans med målis. Men Nev-Rio-JT-Ash, e ju bra.

MF:Beckham som balansspelare(även Carrick lr Owen H), framför honom Lampard å Gerrard. DÅ kan dom spela tillsammans!!Går även med Nolan, Jenas lr att gå ner på 2 balSp å en Off.

FRW: Rooney, Johnsson, Crouch, Bent, Cole, SWP, Downing, Lennon, Walcott, Young(Villa), Bentley, Owen, Pennant, u name it.
England har grymt gott om små kvicka Frw/Ytrrar. "Problemet" är väl å få en bra "Drogba". Behöver inte va en "Heskey". Kan vara snabb å rörlig som får den på fötterna, så att yttrarna kan komma in bakom.Men yttrarna ska vara Off. så att SG & FL har mittfältet för sig själva och en bakom(Becks) som stöd och som lägger sköna cross(ibland!!!)

D DU!!!!
D hade slått ditt lag med 11-0!!!

"U Never Walk Alone"