fredag 5 mars 2010

Stopptid

Från början var det tänkt att vi skulle göra tio avsnitt av Rule Britannia, men igår - när jag satt med sambo och barn på restaurang och drack vin några bord ifrån Ola Wenström med sällskap - så SMS:ade min chef på Canal+ och meddelade att Rule Britannia-projektet utökats med två program. Ni kan alltså njuta av 45 minuters yrande om engelsk fotboll även nästa och nästnästa fredag (den 12:e mars och 19:e mars, alltså).

För er som inte redan är med kan jag för övrigt också rekommendera Facebookgruppen "Rule Britannia", som på ett fullständigt utmärkt sätt administreras av praktikant-Jocke. Den har nästan 1000 medlemmar, och det vore kul om vi kunde komma upp i fyrsiffrigt nu när vi fått förlängt förtroende och allt.

Undrar ni vilka som gästar kvällens program? Det blir ett blytungt journalisttema med en comeback för Henrik Ystén samt ett efterlängtat framträdande av Simon Bank, som hittat hem från sin franska exil.

Dags att trycka upp lite tröjor och mössor med den här loggan, kanske?

18 kommentarer:

Peterb sa...

Det är verkligen dags. Jag skulle inte banga på att köpa en tröja. Kör hårt!

n.g. sa...

Bank? Fint!

Viktor sa...

Tack för det CanalPlus-chefer! Sveriges bästa program förlängs, helt underbart!

Tack.

hedlund sa...

Två extra program, vad är det. I'll tell you, it's an insult to the show and the viewers out there. Jag är besviken på bossen. Han lade inte till någon tid för alla missade program i höstas. Rule Britannia kräver en boss som är tillräckligt bright för att förstå att Premier League inte slutar i mars. Men bossen var inte bright, nej. He was not bright enough for a decision of that standard. It is an indictment of our show.

Man ser bossar i andra länder som är begåvade som barnet till en bibliotekarie. Vi har några bossar som är så begåvade. Men den här bossen tog en hel programserie för att komma fram till att det behövdes två extra program. Två extra program? Vad fick honom att ta just det beslutet. Det är löjligt.

Martin S sa...

Se till att tacka din chef från alla oss tittare. Ett underbart beslut!

LFC sa...

Ännu ett efterlängtat pratprogram på TV som jag följer när jag har möjligheten, men jag kommer aldrig att gå med i en grupp vars namn är Rule Britannia. Jag vet att det inte är på allvar, men det namnet borde seriöst ändras, särskilt med tanke på den där smaklösa vinjetten som Canal+ först fixade till PL-reklam för flera år sen. Man kunde inte läsa in särskilt mycket humor i det då. Den änglalika kvinnorösten som sjunger om härskare och slavar, i kombination med en grottmänniskokör stinker så mycket obehaglig halvrasistiskt chauvinism att man nästan mår illa varje gång man hör det.

Jonas Dahlquist sa...

Jag lägger den kommentaren i PK-mappen här borta...

Perre sa...

Ja, två futtiga extra program - vad är det?
Vi vill ju ha det här jamsandet om engelsk fotboll i synnerhet och England i allmänhet VARJE fredag fram till maj! VARJE år!
Visste jag inte bättre skulle jag säga: "Typiskt Palace-suporter, asså."

LFC sa...

Nja, det har lite med värderingar att göra, ja, men om man verkligen tycker att det där är tilltalande, so be it. Men att det inte är PK gör det inte bra. Dålig smak är dålig smak och inte nödvändigtvis en fråga om PK.

Erik sa...

@ LFC: wow...

Unknown sa...

@LFC: Vem faan bryr sig. Finns det inte viktigare saker att reta upp sig på.
Vill för övrigt tacka för ett mycket bra program

Steff sa...

Kan ni inte göra det till ett stående program? Förgyller min fredag!

Anonym sa...

vad betyder pk?

LFC sa...

@mgren

Folk har olika perspektiv på saker och ting och jag råkar tillhöra de som fattar tillräckligt för att äcklas av det där. Det hindrar mig inte från att titta på programmet, som jag tycker är bra, men om jag som tittare ska ge feedback så är det det. Ingen har egentligen bett dig (eller någon annan) att du ska bry dig. JAG säger bara att jag personligen inte kan tänka mig att gå med i RB:s facebookgrupp eller köpa programmets prylar pga av saker som jag ogillar med programmets profil.

Boutros sa...

Med tanke på att detta är det första vettiga fotbollsmagasinet på svenska och att ni dessutom utgår ifrån att era tittare vet någonting om engelskfotboll (vilket är mer undantag än regel) så skulle det vara oerhört viktigt att ni håller er i liv så länge som möjligt.

Unknown sa...

ARSENAL

Katrin sa...

Jag skulle i alla fall köpa en sådan tröja om det fanns... haha :D

Anonym sa...

ha med Jens Fjellström och Henrik Rydström som gäster det vore verkligen intressant