måndag 18 maj 2009

Simply the best

Jaha, nu får jag alltså göra mig till allmänt åtlöje om ett par månader. Jag och foto-Jocke ska till England veckan innan nästa säsong börjar, och då får jag ta med guran till Old Trafford för att sjunga in Tina Turners "Simply the best". Vi gör väl en video på det hela och lägger upp på bloggen då. Där har ni något att se fram emot. Nästa säsong börjar förresten den 15:e augusti, lika bra att ni antecknar det i era kalendrar omedelbart.

"You're simply the best. Better than all the rest. Better than anyone. Anyone I've ever met."

Jag tror inte ens att jag behöver skriva varför Manchester United är mästare även 2008-09. Följer man engelsk fotboll så vet man varför. De är bäst, helt enkelt. Jag trodde att de skulle vara mätta efter fjolårssäsongens exempellösa framgångar, men då svarar Sir Alex och de andra upp med att göra en minst lika bra säsong igen. Otroligt.

Här kommer ett historiskt perspektiv på det hela:

Liverpool vann elva titlar mellan 1973 och 1990. Elva titlar på arton säsonger! Ett helt fantastiskt facit av den klubb som brukar sägas dominerat engelsk fotboll mest överlägset av alla under en så lång period.

MEN - sen Premier League bildades har Manchester Utd nu tagit elva titlar på de sjutton senaste åren. De är alltså snäppet överlägsnare under 1990-talet och 2000-talet än vad Liverpool var på 1970- och 1980-talet. Man kan alltså säga att det Manchester Utd som Sir Alex Ferguson har haft hand om är det bästa som någonsin har funnits.

2 kommentarer:

Douchebag sa...

Njuter! :-)

ide sa...

Tragiskt, men men.. När det ändå blir av skulle jag vilja se nåt i stil med detta: http://www.youtube.com/watch?v=OBcRWTtcvAw&feature=related